De ce am nevoie ca sa accesez programul Casa Verde? – Toti Pasii

Va prezint mai jos pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru a putea obtine finantarea nerambursabila. Este foarte important ca documentele dvs. sa fie in ordinea ceruta de Administratia Fondului pentru Mediu pentru a reusi implementarea proiectului dvs. Pasii pe care trebuie sa-i urmati sunt:

PASUL 1 Trebuie sa depuneti personal la sediul Agentiei Judetene pentru Protectia Mediului pe raza careia domiciliati, un DOSAR DE FINANTARE care va cuprinde:
a) cerere de finantare nerambursabila, conform anexei nr. 2, completata prin tehnoredactare computerizata si semnata de solicitant, in original;
b) declaratie pe propria raspundere a solicitantului, conform anexei nr. 3, completata si semnata de catre solicitant, in original;
c) copie de pe actul de identitate al solicitantului;
d) extras de carte funciara care sa ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului pe/in care se va realiza proiectul, in original, sau autorizatie de construire emisa solicitantului, in copie legalizata pentru imobilele aflate in constructie, valabile la data depunerii;
e) certificat de atestare fiscala privind plata obligatiilor la bugetul local, in original, valabil la data depunerii dosarului de finantare, eliberat de catre organele competente de pe raza carora isi are domiciliul solicitantul;
f) adeverinta privind existenta contului bancar al solicitantului finantarii, emisa de o banca comerciala, in original;
g) un plic pe care se va completa numele si adresa completa a solicitantului, titlul programului:”Programul privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire”, precum si sesiunea de depunere, incepand din 01 iulie 2010.
PASUL 2 Personalul agentiei judetene pentru protectia mediului pe raza careia domiciliaza solicitantul, cu responsabilitati in derularea Programului, verifica conformitatea administrativa a documentelor si completeaza fisa prevazuta in anexa nr. 1. si va da un nr. de inregistrare.
PASUL 3 Dosarele de finantare conforme din punct de vedere administrativ se trimit in plic sigilat impreuna cu fisa conformitatii administrative completata, la Autoritate.
PASUL 4 Comunicarea hotararii Comitetului de avizare al Autoritatii privind proiectele aprobate, respective centralizatorul cuprinzand proiectele respinse se realizeaza prin postarea pe site-ul Autoritatii.
PASUL 5 Solicitantul a carui CERERE DE FINANTARE a fost aprobata se prezinta la sediul agentiei judetene pentru protectia mediului pe raza caruia domiciliaza, pentru semnarea contractului de finantare nerambursabila, avand asupra sa actul de identitate, in original. Contractului de finantare nerambursabila este prevazut in anexa nr. 5. valabil pana la 15 decembrie 2010.
PASUL 6 Contractul de finantare nerambursabila fiind semnat puteti incepe implementarea proiectului prin achizitia de echipamente, montaj si punere in functiune.
PASUL 7 Trebuie sa depuneti personal la sediul agentiei judetene pentru protectia mediului pe raza careia domiciliati un DOSAR DE DECONT – ATENTIE! pana in data de 31 octombrie 2010 si cuprinde:
a) cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finantare nerambursabila, completata integral prin tehnoredactare computerizata si semnata de beneficiar;
b) contractul de executie, in copie legalizata;
c) factura fiscala/facturile fiscale, in copie (se va/se vor prezenta si in original, in vederea certificarii conformitatii de catre personalul agentiei judetene pentru protectia mediului responsabil cu derularea Programului) sa fie completata integral si corect, sa fie emisa inainte de data depunerii cererii de tragere la Autoritate si dupa data semnarii contractului de finantare nerambursabila, sa precizeze data si numarul contractului conform caruia se emite si perioada in care au fost executate lucrarile aferente;
d) documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza institutiei financiar-bancare insotite de O.P.-uri) si/sau chitanta;
e) proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor in original;
f) certificatul de garantie emis de producator pentru instalatie, in copie;
g) un plic pe care se va completa numele si adresa completa a solicitantului, titlul programului:”Programul privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire”, precum si numarul si data contractului de finantare nerambursabila in baza caruia se solicita decontarea.

PASUL 8 Beneficiarul este obligat sa mentina investitia realizata in cadrul Programului Casa Verde pentru o perioada de minim un an de la data finalizarii lucrarii
PS: Ar cam trebui sa va grabiti pentru ca la aceasta data 07.08.2010 s-au inscris si calificat foarte multe persoane ( aproximativ 40% din fondul alocat pe tara a fost deja alocat, iar in undele judete cum ar fi Mures si Harghita deja acesta a fost epuizat )

18 comments

  1. PALIE GABRIELA

    AM O INTREBARE–SI CENTRALELE PE LEMNE INTRA IN ACEST PROGRAM?

    1. Centralele termice cu functionare pe combustibil lemnos nu intra in cadrul Programului Casa Verde

  2. Buna ziua
    Ma intereseaza daca soba cu peleti trend intra in programul casa verde?
    Conform ART.2 din ghidul de finantare a Programului Casa Verde spune ca aceste produse pot fi folosite ”pentru inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire” si se acorda o finantare de pana la 6000 lei.

    1. Centralele termice pe peleti intra in programul Casa Verde numai ca nu mai stiu daca mai sunt fonduri alocate. Du-te la Agentia de Mediu de care apartii si intreaba-i pe ei ce fonduri mai sunt disponibile.

    2. da bineinteles. tot ce inseamna centrale termice cu functionare pe biomasa granulara ( boabe de porumb, graunte, tarate, samburi ) pot fi achizitionate prin programul Casa Verde. Conditiile principale care trebuie sa le indeplinesti sunt de fapt una, adica sa nu ai datorii deloc la stat

  3. mai este valabil acest program si anul acesta?

    1. Programul CASA VERDE va fi valabil si in 2011 numai ca trebuie sa asteptam comunicatul Ministerului Mediului, care va fi facut public in cursul acestei luni. Mai aveti putintica rabdare. Va asigur ca in momentul in care voi avea o comunicare oficiala, voi publica toate informatiile necesare spre a putea aplica pentru acest program.

  4. elena petrea

    in limita a 6000 ron ma incadrez sa achizitionez o centrala pe peleti?
    Va multumesc

  5. Buna, as dori sa am si eu noutati despre Programul Casa Verde, am intentia sa imi fac un mini apartament in mandarda casei parintilor mei, acum facem dezmembrarea si intabularea si as dori sa stiu daca pt anul acesta au fonduri alocate si daca mai apuc sa depun si eu cerere?Va multumesc anticipat.

  6. Stiti cumva ce se mai aude de programul Casa Verde pe anul acesta?

  7. Stiti cind incepe programul casa verde pe 2012?

  8. grigore valerica

    am si eu o intrebare va rog aveti idee daca mai sunt fonduri penru programul casa verde pe anul 2012?va multumesc

  9. mai sunt fonduri pt centrale de apartament si pt 2013?

  10. niculina paduraru

    acest program mai este de actualitate si in 2013? daca da, unde gasim mai multe informatii?

  11. anul acest se dau fonduri pentru centrale pe peleti sau biomasa?

  12. buna ziua as vrea sa stiu daca programul casa verde mai este valabil si daca ma pot ancagra si eu ,eu locuiesc an voluntari ,,..

  13. detin casa lemn cu ajutor bancar,pot sa beneficiez de centrala,panouri solare,panou incalzit apa din fonduri europene cum si unde trebuie sa ma interesez,multumesc

  14. laura peppel

    buna ziua,

    doresc informatii referitoare la posibilitatea beneficierii unei centrale pe lemne, de panouri solare, panaouri de incalzit apa finantate prin fonduri fonduri europene.

    Multumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *