Bosch investeste 60 mil Euro si creeaza 2000 de locuri de munca la Jucu

Producătorul german de componente auto Bosch va deschide o unitate de producţie la Jucu în care va investi 60 de milioane de euro. Directorul general al parcului industrial Tetarom, Viorel Găvrea, a confirmat joi că pe lângă producătorul italian de electrocasnice De’Longhi SpA, care va achiziţiona facilităţile de producţie Nokia din Cluj, şi grupul german Bosch va demara o investiţie în parcul industrial Tetarom III. „Contractul cu Bosch este finalizat, astfel că aşteptăm semnarea lui, după ce un anumit dosar va fi avizat de Ministerul de Finanţe”, a declarat directorul general Tetarom.
Investiţia Bosch va crea circa 2.000 de noi locuri de muncă.
„Contractul cu Bosch este finalizat, astfel că aşteptăm semnarea lui, după ce un anumit dosar va fi avizat de Ministerul de Finanţe”, a declarat directorul general Tetarom. Potrivit acestuia, Bosch îşi va instala facilităţile de producţie pe 21 de hectare din parcul industrial Tetarom III, acolo unde a funcţionat şi fabrica de telefoane mobile Nokia. Aici urmează să fie produse, chiar din acest an, componente electronice pentru automobile, conform lui Găvrea.
Grupul Bosch este prezent în România din anul 1994 şi deţine cinci companii, respectiv Robert Bosch (distribuţie de echipamente şi piese auto, echipamente termotehnice şi scule electrice), BSH Electrocasnice (import şi distribuţie de electrocasnice marca Bosch şi Siemens), Bosch-Rexroth (componente pentru industria de maşini-unelte), fabrica Bosch-Rexroth România de la Blaj, care produce scule electrice şi centrul de servicii de externalizare Bosch Communication Center din Timişoara.

Grupul Bosch şi-a depăşit ţinta de creştere propusă pentru 2011. Conform rezultatelor preliminare, compania furnizoare de tehnologie şi servicii a obţinut anul trecut un venit din vânzări de 51,4 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 8,8% faţă de anul 2010. „Am reuşit să ne dezvoltăm puternic în anul nostru aniversar, în ciuda evenimentelor din 2011 precum criza datoriilor suverane şi din zona euro şi catastrofa naturală din Japonia, care a avut consecinţe dramatice,” a declarat Franz Fehrenbach, Preşedintele Consiliului de administraţie al Grupului Bosch. Compania a reuşit să atingă astfel una din cele mai înalte rate de dezvoltare din 2000 până în prezent.Ca urmare a elementelor excepţionale, profitul înainte de impozitare era de aproximativ 5% din cifra vânzărilor, situându-se sub ţinta propusă de 7-8%. „În general, suntem mulţumiţi cu profitul obţinut. Dacă nu ar fi existat elementele excepţionale ne-am fi încadrat în ţinta propusă,” a declarat Fehrenbach. Printre exemplele de elemente speciale, Fehrenbach a menţionat creşterea costurilor materialelor, investiţiile directe considerabile în sectoare de activitate de viitor, precum electromobilitatea şi energia regenerabilă, precum şi reevaluarea în scădere a activelor diviziei de Energie solară.

Nu se preconizează o recesiune globală – Bosch va continua să crească şi în 2012

În 2012, Bosch estimează că economia mondială va fi afectată în continuare, însă nu preconizează o recesiune globală. După o creştere estimativă de 3,2% în 2011, compania ia în considerare o creştere a economiei globale cu aproximativ 2,5% în 2012. În ceea ce priveşte situaţia din Europa, Fehrenbach a declarat: „Dacă vom înregistra o stagnare sau chiar o recesiune depinde în mare parte de cât de rapid şi riguros vor fi aplicate reformele necesare în zona euro.” În aceste condiţii, grupul Bosch se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 3-5%. Se estimează că regiunea Asia Pacifică va contribui semnificativ, însă şi pe cele două continente americane se preconizează apariţia de ocazii de dezvoltare. De asemenea, se estimează că numărul de angajaţi va creşte la nivel global, iar în Germania va rămâne mai mult sau mai puţin constant.

Pentru prima oară Bosch are peste 300.000 de angajaţi

Ca urmare a dezvoltării de succes a sectoarelor de activitate, numărul global al angajaţilor a crescut cu aproape 20.000, totalizând peste 303.000 de persoane la 1 ianuarie 2012. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Europa. Aici, numărul angajaţilor a crescut cu peste 10.300. Doar în Germania au fost create 5.200 de locuri de muncă, în Ungaria 1.700, iar în Turcia 1.600. În regiunea Asia Pacifică s-a înregistrat, de asemenea, o dezvoltare semnificativă, iar Bosch are cu 8.200 de angajaţi mai mult faţă de anul trecut. În America de Nord şi de Sud, numărul angajaţilor Bosch a crescut în total cu 1.200.

Prezenţă sporită pe plan internaţional

În 2011, vânzările grupului Bosch au crescut în toate regiunile economice majore din lume: în Europa, Bosch a înregistrat o creştere de 9,5%, totalizând peste 30 de miliarde de euro. Acest fapt s-a datorat în special dezvoltării excelente în Germania, unde vânzările au crescut cu 10%, la 12 miliarde de euro. În Asia Pacifică, compania a reuşit să crească vânzările cu 9%, la aproximativ 12 miliarde de euro, iar în cele două Americi a fost înregistrată o creştere de 7%, atingându-se cifra de 9 miliarde de euro. În acelaşi timp, anul trecut, Bosch şi-a consolidat prezenţa pe plan internaţional: spre exemplu, în China, compania a extins producţia de sisteme de comandă a frânelor din Suzhou. În Vietnam, Bosch a înfiinţat o fabrică de curele de antrenare pentru transmisii continuu variabile şi a deschis primul centru de inginerie software din Asia de Sud-Est.

Dezvoltare înregistrată în toate sectoarele de activitate

Toate cele trei sectoare de activitate Bosch au contribuit la creşterea companiei. Tehnologia auto a generat pentru prima dată vânzări de peste 30 de miliarde de euro, înregistrând astfel o creştere de aproximativ 8% faţă de anul precedent. Cea mai mare creştere de vânzări s-a produs în sectorul tehnologie industriale, care a crescut cu 20%, la 8 miliarde de euro. Sectorul de bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii a continuat să crească la un nivel constant, înregistrând vânzări mai mari cu 4,3%, totalizând 13 miliarde de euro.

Strategia Bosch

Pentru Bosch, aceste direcţii de evoluţie pozitivă, regională şi sectorială, reprezintă o confirmare clară a strategiei corporaţiei. „Nu ne abatem de la strategia stabilită. Având un portofoliu cuprinzător de produse, prezenţă globală şi putere inovatoare, putem valorifica oportunităţile oferite companiei noastre, care rămân semnificative”, a declarat Fehrenbach. În acest sens, Bosch îşi va extinde activităţile în cadrul regiunilor în creştere, în special în Asia Pacifică. În anul 2012, compania va aloca pentru această zonă aproximativ 30 de procente din investiţiile sale globale de capital. Partea cea mai mare va fi alocată Chinei şi Indiei, în special pentru a sprijini sectorul tehnologiei auto. De asemenea, compania îşi va extinde prezenţa în Europa de Est, prin construirea în Serbia a unei noi unităţi de producţie pentru ştergătoare auto.

În acelaşi timp, Bosch îşi extinde sectoarele de activitate. Un exemplu este domeniul energiei regenerabile. „Obiectivul nostru pe termen lung este să candidăm la poziţia de lider pe piaţa energiei regenerabile, în ciuda condiţiilor actuale dificile ale pieţei”, a declarat Fehrenbach. Acesta consideră că orientarea către noi forme de energie asigură oportunităţi importante, dar pentru cuantificarea acestor oportunităţi politicienii trebuie să asigure atât un fundament solid pentru planificare, cât şi un concept cuprinzător cu puncte de referinţă clare pentru implementarea acestuia. „Orientarea către noi forme de energie este o sarcină pe termen lung pentru noi toţi, care poate fi îndeplinită doar prin colaborarea strânsă între toate părţile implicate, din sectorul economic, politic şi social.”

Este menţinut un nivel înalt al puterii inovatoare

În anul 2011, Bosch a alocat peste 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare. La data de 1 ianuarie 2012, compania avea aproximativ 39.000 de angajaţi în domeniul cercetării şi dezvoltării, ceea ce înseamnă cu aproximativ 4.500 mai mulţi decât în anul precedent. Doar în zona Asia Pacifică s-au alăturat companiei peste 2.500 de angajaţi noi în domeniul cercetării şi dezvoltării, iar numărul de patente înregistrate a cunoscut o creştere importantă, de 260, ajungând la un total de peste 4.100, ceea ce corespunde unui număr de 16 patente înregistrate în fiecare zi lucrătoare.

Grupul Bosch îşi sporeşte activitatea în domeniile importante pentru viitorul companiei, cum ar fi electromobilitatea şi internetul obiectelor şi serviciilor. Compania alocă în fiecare an aproximativ 400 de milioane de euro pentru electromobilitate. Se preconizează că până în anul 2013 vor intra în producţia de serie un număr de 21 de concepte de autovehicule hibride şi sisteme de propulsie integral electrică, la 13 producători auto. De asemenea, Bosch furnizează sisteme de propulsie electrică pentru biciclete, iar în viitor şi pentru scutere electrice. Compania a avut un debut de succes pe această piaţă, cu un nivel al vânzărilor de peste 70.000 de sisteme de propulsie pentru 30 de tipuri de biciclete în anul 2011.

Conectivitate amplă prin intermediul internetului obiectelor şi serviciilor

Fehrenbach este convins că internetul va modifica în mod radical mediul concurenţial. Deşi producţia de hardware şi software va continua să fie un factor principal de creştere mulţi ani de acum înainte, Bosch intenţionează să exploateze potenţialul tehnic al conectivităţii prin internet şi mai mult decât până acum. Acesta este motivul pentru care Bosch şi-a sporit activitatea în domeniul internetului obiectelor şi serviciilor. După achiziţionarea firmei ’’inubit AG’’ anul trecut, Bosch are deja 450 de specialişti în acest domeniu.

Un exemplu de conectivitate prin internetul obiectelor şi serviciilor este platforma de gestionare a energiei la care lucrează Bosch. Sarcina acesteia este de a monitoriza şi controla întregul flux energetic din cadrul unei clădiri. Aceste servicii vor fi oferite în viitor de compania Bosch Energy and Building Solutions GmbH, care a fost înfiinţată în 2011. Aceasta este specializată în furnizarea de servicii de asigurare a eficienţei energetice pentru clienţi comerciali, precum întreprinderile industriale, spitalele sau companiile de exploatare şi întreţinere a clădirilor.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2011, peste 300.000 de angajaţi au generat vânzări de 51,4 miliarde de euro, în domeniile construcţiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum şi echipamentelor pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele peste 350 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2011 peste 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi a înregistrat peste 4.100 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92% din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială a grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch şi de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi site-ul  www.bosch.com.

1 comments

  1. Lucrez de ceva vreme in domeniul auto si citesc cu placere articolele din blogul tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *