Grupul Bosch aniverseaza 125 de ani de cand a luat nastere si cu aceasta ocazie le dorim cat mai multi 🙂
Dublă aniversare la Bosch: în 2011, Grupul Bosch sărbătoreşte cea de-a 125-a aniversare de la înfiinţarea firmei, precum şi 150 de ani de la naşterea fondatorului companiei. La data de 15 noiembrie 1886, Robert Bosch a deschis „Atelierul de mecanică fină şi electrotehnică” în Stuttgart, creând astfel fundaţia a ceea ce va deveni un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. De atunci, cele trei sectoare de activitate ale Grupului Bosch – Tehnologie auto, Tehnologie industrială şi Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii – şi-au dezvoltat produsele conform sloganului „Tehnică pentru o viaţă”.
Născut în data de 23 septembrie 1861, în Albeck, lângă Ulm, Robert Bosch a fost un vizionar în domeniul tehnologiei, propulsând compania spre succesul internaţional încă din timpul vieţii sale. Începând din 1886 şi până în prezent, cheia succesului produselor Bosch a fost gradul ridicat de inovaţie şi accentul pus pe calitate. Aceste caracteristici i-au permis lui Robert Bosch, fondatorul companiei, să stabilească o bază sigură pe pieţele internaţionale, începând chiar de la finalul secolului 19. ’’Prefer să pierd bani, decât încrederea clientului’’ era una din devizele lui Robert Bosch, iar acum, după 125 de ani, aceste cuvinte constituie unul din principiile firmei Bosch. Construcţia unui magnetou de joasă tensiune pentru motoarele autovehiculelor, în anul 1897, a fost începutul unei lungi liste de inovaţii Bosch. Acesta a fost urmat, în 1902, de sistemul de aprindere cu magnetou la înaltă tensiune Bosch. Astfel, succesul comercial a fost asigurat, compania fiind propulsată pe poziţia de lider în furnizarea de tehnologie auto.
În prezent, Bosch îşi desfăşoară afacerile prin mai mult de 300 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări şi are aproximativ 280.000 de angajaţi pe plan mondial. O reţea internaţională de vânzări şi parteneri, care acoperă aproximativ 150 de ţări, asigură prezenţa produselor şi serviciilor companiei pe cele mai importante pieţe care vor înregistra creşteri în viitor.
Firma Bosch a fost reprezentată pentru prima dată în România de compania Leonida & Co, în anul 1906. 88 de ani mai târziu, în 1994, Bosch şi-a deschis filiala regională în România, cu sediul la Bucureşti.
În prezent, Bosch îşi desfăşoară afacerile prin mai mult de 300 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări şi are aproximativ 280.000 de angajaţi pe plan mondial. O reţea internaţională de vânzări şi parteneri, care acoperă aproximativ 150 de ţări, asigură prezenţa produselor şi serviciilor companiei pe cele mai importante pieţe care vor înregistra creşteri în viitor.
Firma Bosch a fost reprezentată pentru prima dată în România de compania Leonida & Co, în anul 1906. 88 de ani mai târziu, în 1994, Bosch şi-a deschis filiala regională în România, cu sediul la Bucureşti.
Investiţii majore în produse care protejează mediul înconjurător şi conservă resursele
Referitor la planurile pe termen lung, Bosch investeşte în pieţe promiţătoare precum energia regenerabilă şi electromobilitatea. De asemenea, aproximativ 50% din bugetul anual de cercetare şi dezvoltare este dedicat exclusiv produselor care conservă energia şi resursele. În acelaşi timp, compania dezvoltă de câteva decenii inovaţii a căror utilizare de zi cu zi permite economisirea unor cantităţi considerabile de energie pe plan mondial, în domenii precum sistemele de propulsie auto, electrocasnice şi sisteme de încălzire, răcire şi climatizare.
Investiţii majore în produse care protejează mediul înconjurător şi conservă resursele
Referitor la planurile pe termen lung, Bosch investeşte în pieţe promiţătoare precum energia regenerabilă şi electromobilitatea. De asemenea, aproximativ 50% din bugetul anual de cercetare şi dezvoltare este dedicat exclusiv produselor care conservă energia şi resursele. În acelaşi timp, compania dezvoltă de câteva decenii inovaţii a căror utilizare de zi cu zi permite economisirea unor cantităţi considerabile de energie pe plan mondial, în domenii precum sistemele de propulsie auto, electrocasnice şi sisteme de încălzire, răcire şi climatizare.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În domeniile auto şi industrial, bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii, aproximativ 275.000 de angajaţi au generat vânzări de aproximativ 38,2 miliarde de euro în anul fiscal 2009. Pentru anul fiscal 2010, Bosch estimează vânzări de aproximativ 46 miliarde de euro şi un număr de angajaţi de aproximativ 280.000 până la finalul anului. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi peste 300 de filiale şi companii regionale în mai mult de 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Grupul Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare se află la baza creşterii concernului german. În fiecare an, Bosch cheltuieşte mai mult de 3,5 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi înregistrează aproximativ 3.800 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii prin oferirea de soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile.
Compania a fost înfiinţată la Stuttgart în 1886 de către Robert Bosch (1861-1942), cu denumirea „Atelier de mecanică fină şi electrotehnică”. Structura specială a proprietarilor Robert Bosch GmbH garantează libertatea antreprenorială a Grupului Bosch, fapt ce permite companiei să facă planuri pe termen lung şi să investească în viitorului ei. Capitalul social al Robert Bosch GmbH este deţinut în proporţie de 92% de cǎtre Fundaţia Robert Bosch, o organizaţie caritabilă. Funcţiile de conducere ale Grupului sunt îndeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care deţine şi majoritatea voturilor. Cealaltǎ parte este deţinutǎ de familia Bosch şi de Robert Bosch GmbH.
Informaţii preluate de pe site-ul www.bosch.com.ro